zondag 13 juni 2010

Gezellig dagje Breskens


Gisteren zijn we een dagje naar Breskens (Zeeuws Vlaanderen) geweest, op bezoek bij mijn schoonzussen Corry en Jopie de zussen van Kees.
Zij hebben daar een zomerhuisje vlak achter de dijk.
We zijn met de voet/fiets veerboot vanuit Vlissingen over gevaren naar Breskens.
Het weer was goed, we konden lekker buiten zitten en genieten van de zon ,koffie en lekkers.
Na de het genieten van de heerlijke broodjes zijn we naar Groede gereden.


Clematis
 





Daar hebben we rond gelopen en kunnen genieten van de omgeving oude huisjes,straatjes en leuke winkeltjes.
Groede 
We hebben eerst een winkel bezocht de O-lijf.

Bij O-lijf was het leuk vertoeven tussen kookboeken, karakteristieke keuken en serviesspullen, verder hebben ze meer dan 75 soorten thee en het proeven van verschillende olijfolie en azijn soorten.
de winkel is te vinden op:
Molenstraat 30
4503BB Groede




In de winter is de winkel open van 10.00u tot 17.00uur. zo en ma gesloten
In de zomer is de winkel open van 10.00 u tot 18.00 uur. zo gesloten
ze hebben ook een Internetsite deze is:


Ik wist dat er in Groede een Quiltwinkel was.
Dus moest ik deze natuurlijk even bezoeken!!!!!
De quiltwinkel heet "Quiltwinkel de Parel"
de eigenaressen heet Rita Hozeman.

Een leuke winkel en ook een mooie collectie stoffen en ja ik kon natuurlijk weer niet sterk genoeg zijn om geen stofjes te kopen!!!
Zo kon ik de nieuwe serie Hortensia niet weerstaan!!!!!

De Quiltwinkel zit in de Schuitvlotstraat 3
4503 AK Groede
Tel: 0117-376632
De openingstijden zijn:
Di t/m Vrij 9:30 - 17:00 uur
Za.van 10:00 - 16:00 uur
Natuurlijk heeft ze ook een Internetsite deze is:

Na het genieten op een terrasje op de markt bij de Drie Koningen zijn we weer verder gegaan en zijn door "Het Vlaemsche erfgoed" gelopen in de Slijkstraat te Groede een leuk straatje met oude ambachten.
Ook hier is een internetsite van: www.het-vlaemsche-erfgoed.nl 
Na het bezoek van Groede, hebben we nog even door het centrum van Breskens gereden, daar was ik lang niet geweest en dan pas zie je hoeveel er verandert is in de loop der jaren!! wel ten goede van het plaatsje.


Groetjes van Anneke

7 opmerkingen:

pauline zei

Hallo,
via de blog van Vilterietjes kwam ik hier terecht. Wat heb je een leuk blog en wat een mooie quilts heb je gemaakt. Ik ga je bij mijn favoriete zetten.
fijne avond nog,
Pauline

vilterietje zei

Hallo Anneke!
Ik zie net dat mijn nichtje ook een reactie heeft achtergelaten, ik sluit me helemaal aan bij haar commentaar.
Hoewel ik zelf heel slecht ben met naald en draad, kan ik wel heel er genieten van mensen die dat wel goed kunnen.
Groetjes en tot....

Marijke zei

Wat een geweldig dagje is dat geweest en wat een mooooie lapjes combinatie ligt daar te pronken.
Mooie dag, groetjes Marijke

Jenny zei

Hallo Anneke,
dat is even een super gezellig dagje geweest!
Leuke winkeltjes ook! En dan thuiskomen met je mooie lapjes,heerlijk! Weer een dag met een gouden randje!Gr Jenny

PC Fotografie zei

Hey ma,

Lekker in Zeeland geweest ! Ik ook het weekend bij Zeelust. Zo te lezen heb je je prima vermaakt ! X

josé zei

Anneke ja daar is het mooi, ik kom er jaarlijks wel 1x al jaren in Cad Zand en in Groede vaak geweest Zit dit quiltwinkeltje daar al jaren nooit binnen geweest.Wel in het antiekwinkeltje is ook zo leuk. Nog eens mooie Koper gewichten gekocht voor mijn weegschaal. Daar ben ik nog steeds blij mee.

Ja dat leuke straatje is enig daar ook nog eens heerlijke pas gebakken appeltaart gegeten en de kamers mogen zien die zij verhuren enig..

Het is daar super vertoeven, je bent echt in een andere wereld.

En blijven ook nog wel eens een nachtje over in Hotel Noordzee vlak aan het strand. Zeeland heeft de meeste zon uren.

Heerlijk zo'n super dag daar kijk je graag op terug.

En dan die geweldige hortensia stofjes. Ook ooit bij Carla gekocht en een tafelkleed van gemaakt. Dat was meer lila.

Geweldige dag !! José

O-lijf zei

Hoi Anneke,

Wat leuk om mij winkel terug te vinden op je Blog,voor mij is dit zeker leuke reclame.

Zo te zien is een van je hobby's quilten, ik heb voordat ik de winkel had ook heel wat quilt's in elkaar gezet. Jammer genoeg heb ik daar nu de tijd niet meer voor. Ik hoop ooit nog eens bij Quiltwinkel de Parel weer wat leuke stofjes te kopen om dan weer eens wat te maken.

Ik lees in je Blog dat Jose bij Hotel Noordzee heeft overnacht. Wat leuk is om te vertellen, is dat ik daar Olijfolie aan lever.Het is zeker de moete waard om daar te overnachten. Het is een top Hotel.

Groetjes uit Groede
Monique van O-Lijf.