vrijdag 17 juni 2011

Een dag mee gevaren

Na 32 jaar ben ik weer eens een hele dag mee wezen varen.
Het was niet op een plezier jacht of zeilboot,maar met  de "Smit Schelde" de sleepboot waar mijn man Kees als kapitein op vaart.
De echtgenote van de machinist  en ik waren op tweede pinksterdag uitgenodigd.
Helaas werkte het weer die dag niet echt mee regen,regen en nogmaals regen.
Maar dat mocht de pret niet drukken, we kregen koffie met een heerlijke zelf gemaakte appelbol (gebakken door mijn man).
En na ongeveer een uurtje kregen ze een reis(zoals ze dit noemen ) een vertrekkend containerschip uit de Amazone haven.
Dit was een leuk begin van de dag.


Na deze reis, zijn we nog door een paar andere havens gevaren (een rondvaart),
Tijdens de rondvaart kregen we een volgende reis weer een weggaander ( een tanker) uit de 7e Petroleumhaven dit keer met nog een sleepboot de Fairplay 21.
Het is altijd weer een mooi gezicht wat er toch allemaal voorkomt kijken om zo'n schip weg te slepen.
Na deze reis zijn we weer terug gevaren naar de scheurhaven ( aan de landtong van Rozenburg) waar alle sleepboten aangemeerd liggen en wachten voor nieuwe werkopdrachten.
Voor ons was het tevens de laatste reis het was rustig die dag.
Dus hebben we gezellig  en heerlijk met elkaar gegeten en rond half acht ben ik weer huiswaards gegaan.
Het was een leuke en gezellige dag en zeker toch nog een keer voor herhaling vatbaar!!!

Groetjes van Anneke

2 opmerkingen:

Nienke zei

Dat is leuk om van dichtbij mee te maken!

josé zei

Wat een gezellige dag, ik kan mij voorstellen dat je nog wel eens zo'n dag wilt.