zaterdag 8 januari 2011

Het eerste resultaat

Voor de kerstdagen had ik een bestelling gedaan van borduurgaren uit Amerika. Het was een speciale aanbieding van 100 klossen borduurgaren op een klos zit 1000mtr.
Afgelopen dinsdag kwam de pakketpost mijn bestelling afleveren, ik maak de doos open en dan zie je al die kleuren geweldig!!!!!!!!!!!!!!
De klossen in de doos houden was geen optie dus een plaatje hout daar 100 gaatjes in boren en daar stokjes ingestoken in de lengte van de klossen gelijk de nummers van de klossen garen bij de stokjes geschreven zodat ik steeds de klossen op kleur kan houden.
Ja en dan aan de slag  met de borduurmachine het eerste project was de rode auto van Cars op een T shirt voor mijn kleinzoon, op zich ging het allemaal goed maar tijdens het naaien zag ik dat het op sommige stukken ging golven ik had er wel stik en trek achter gedaan maar dat was niet voldoende.
Dus met het voorbeeld naar de naaimachinewinkel gegaan en gevraagd wat ik hier aan doen kan om het de volgende keer te voorkomen.
Zij gebruikt plakbare vlies(dit houdt de rek tegen) dit plak op de achterkant van het shirt en dan ook nog een laag stik en trek vlies.Zo gezegd zo gedaan.
Het is mooi om te zien hoe de machine aan het werk is en zelf zit ik dan lekker toe te kijken hoe alles verloopt op de laptop geeft het aan hoe lang de machine met het borduurwerk bezig is, hoeveel steken hij maakt van het borduur werk. Het enige wat ik moet doen is af en toe van kleurwisselen.
Zie hier het resultaat

Omdat ik met het eerste shirtje heb zitten tobben om het in de borduurring te krijgen (het is een kleinmaatje dus heb je nier zoveel ruimte)
Bij dit shirtje heb ik de zijnaadjes losgemaakt (ik heb een lockmachine dus stikt het weer dicht als ik klaar ben met borduren). dat ging al een stuk makkelijker.
Voor dit patroon maakt de machine 36860 steken en doet er 80 minuten over en 10 verschillende  kleuren gebruikt.
Zelf ben ik zeer tevreden over het resultaat, ben benieuwd hoe mijn kleinzoon het vindt!
En natuurlijk zijn tips van harte welkom van ervaren machinaal bordurende mensen.

Groetjes van Anneke

6 opmerkingen:

carlienas zei

hallo Anneke.
Wat een rijkdom al die kleuren! De auto zag er goed uit.Succes verder.
Groeten Carla E.

Alice zei

Hallo Anneke, mooi resultaat. Je zegt dat je het shirt in de ring doet, ik ga ervanuit dat je het shirt inspant. Ik doe persoonlijk altijd stik en trek in de ring en plak met tijdelijke plakspray het shirt op de versteviging en daarop avalon of water oplosbaar vlies. Daarmee zinken de steken niet in de stof en geeft ook nog wat versteviging. Een zogenaamde bastingstitch (kadersteek) eerst rondom het patroon borduren en dan het eigenlijke patroon. De kadersteek verwijder je later weer en zie je niets meer van.
Succes en je kleinzoon zal hier wel blij mee geweest zijn. gr. Alice

josé zei

Anke wat knap dat dit al het resultaat is.

En wat leuk voor je kleinkind hij zal trots op oma zijn.

Heerlijk al die mooie klossen jij kan vooruit super.

Geniet van al je mooie werkjes in de toekomst.

Heerlijk om zo mooi te kunnen borduren !!

Heel veel succes! Liefs José

quilting Jeannet zei

Wat een prachtige foto van je klossen Anneke, schitterendd ie kleuren zo en zo mooi op klosjes gezet, heerlijk om naar te kijken, wat zul je daar een plezier van hebben, je auto is ook heel mooi geworden.

vilterietje zei

prachtig al die kleurtjes op een plankje en wat een geweldig resultaat! Trots!!! lieve groet en tot.....riet:)

christina zei

groot gelijk om jezelf zo te verwennen met zo'n heerlijke doos garen. Daar zul je nog veel plezier aan beleven