dinsdag 8 maart 2011

De vergeten lap

Deze lap stof heb ik een aantal jaren geleden (volgens mij de eerste keer dat ik naar Veldhoven was geweest) bij een Duitse kraam gekocht, de vrouw had toen allemaal zelf geverfde stoffen bij zich en ik was toen helemaal weg van deze lap stof. Zoveel kleuren en een mooie glans over de stof. Ik had toen de gedachten om er een log cabin van te maken.
Maar hoe gaat dat in de loop van de jaren, verzamelen,verzamelen en zodoende kwam deze lap stof in de vergeet lade.

 Twee weken geleden ben ik weer eens aan het ruimen geweest in mijn hobby kamer.
Dan schaam ik me weleens want ik kwam dingen tegen wat ik eigenlijk niet meer wist dat ik het had en dat was niet alleen stoffen of patronen maar ook verf spullen en breiwol.
Dus ook deze lap stof kreeg ik weer in mijn handen!! Nu had ik hem gelijk in het zicht gehouden en met de gedachte dit wordt het volgende project.
Toen ik bij Els was om zijde te verven had ik het over mijn opruim woede en over deze lap stof en dat ik er een log cabin ervan te gaan maken, zij haalde toen gelijk een map met patronen waar onder deze driehoek log cabin ik was er gelijk weg van en ben toen gelijk 's avonds het patroon op theezakjes papier gaan kopieëren en de lap stof gaan snijden in repen van 2,5 cm en een paar repen van 4 cm voor het hart van de blokken.
De bedoeling is om zoveel mogelijk kleur op kleur te gaan werken en zie hier alvast een begin van het resultaat van de blokken


 



Hoe groot het gaat worden weet ik nog niet ik ga gewoon alle repen zoveel mogelijk op kleur verwerken en zie wel hoe ver ik er mee komt.
Het eind resultaat wordt vervolgd!!!

Groetjes van Anneke

2 opmerkingen:

Nienke zei

Oh wat mooi Anneke, een precies karweitje maar prachtig, de lap waardig!

Anoniem zei

Gaat er heel mooi uitzien, ben benieuwd naar het eindresultaat.
Tot morgen
Els