zondag 19 december 2010

Weven met stof

In november heb ik weer een workshop gevolgd Weven met Stof, dat gegeven werd door Wil Fritsma.


  Hier zie je twee verschillende
  stoffen in golvende banen
  gesneden.





Dit ga je in elkaar vlechten,
Net als vroeger op de kleuter-
school (matjes vlechten).                                                         
Tot het weer één lap weven.


  Daarna ga je voor jezelf weer
 stroken uit halen, weg knippen
 enz.enz. Tot dat je helemaal  tevreden bent.
 Dan ga je alles op de achtergrond vaststrijken.
Op de achterkant van de stroken zit vliesofix.

Als alles vast zit ga je met mooie garens alle banen met een cordonsteek vast naaien.


Daarna heb ik het geheel free-motion door gequilt, ook voor het eerst dat ik verschillende motieven in een quilt gebruikt heb.
Ik ben zeer tevreden over het resultaat en het was ook een leuke workshop en techniek!!

Groetjes van Anneke





2 opmerkingen:

marjolijn zei

Ja, dat is een hele leuke workshop, die heb ik een paar jaar geleden ook bij Wil gevolgd. Ook zeker nog toe te passen bij andere quilts.

Anoniem zei

Hoi Anneke, wat is hij leuk geworden. Breng hem eens mee de volgende keer in Brielle. Ben reuze benieuwd naar een kijkje van dichtbij.
Groetjes
Els